Cape Town

Hei

Ja i går kom eg hjem fra Cape Town.. Utrolig fine by.

Eg kom på mandags kveld og fekk vita atte hotelle var fullbokka.. jaja eg fekk ligaså godt en stoor leilighet med 2 soverom, 2 bad, stue og kjøkken. Utroligt herrligt..jeg som hadde bare bestilt enkelmanns rom.
Hadde utsikt over til museumer og kjente områder som table montain.
Gatå hotelle låg i var Parliment gaten..någe sånt.. nærme longstreet som var hovedgaten så perfekt midt i sentrum. Ikke mye bråk og bare herligt.

Frokosten var grei nok.. ulike frokost blandinger, egg, tomater, pølser, brød, yoghurt, og juice og kaffi... Savna agurk eg då å ha på sjevå så eg måtte spør itte d hehe..
Tone møtte meg på tirsdagen og me gikk rundt i sentrum og ble bedre kjent rundt område.
Eg bodde sentralt i CT. Reiste til Waterfront med sånne små minibusser som de fylte godt opp før den kjørte avgårde. 3,50 Rand kosta det fra ct- Waterfront. og 5 Rand kosta turen fra Ct til Oservatory hvor Tone bor og studere på UTC. Ganske billigt med buss ja.

Me bokket oss plass på Hai dykking på fredag og det var någe me grudde osse te.
Spiste gooe is og slappet av=)

Så gikk vi fra Waterfront tilbake til CT varmt og godt men fikk se mye fint også når vi gikk...
Trafikken i Sør Afrika er utrolig..gir gass og kjøre som svinn.. tror eg såg bare 2 rundkjøringer alt i alt.. og mangen trafikklys.
Seinare på kvelden spiste me middag og gikk rundt på marked som var ennå åpent.

Onsdag møtte eg Tone på kafe og me hadde frokost/lunch og gikk rundt å såg var turister hehe..
Så måtte Tone avgårde på skolen og jeg vandret rundt å shoppa litt også gikk tiå..hehe. Så måtte eg tebage te den fine leiligheten. Sko te Observatory på middag med Tone. Hadde en goe pizza med goe drinker te =) så gikk me ud på byen i Observatory. Spelte biljard og me va ikkje så goe men me hadde d løye hehe.

Torsdag skulle Tone være enn del på skolen å bli ferdig med en oppgave. Så hun hadde mere tid te å henga med meg"turisten" som var på besøg =) hehe.
Eg bestemte meg då åg ta sånn sigthing tur med buss..120Rand for en hele dag hopp on hopp off.. hvor en du ville på hele ruten.=)
Hoppa av någen gånge og måtte mysa litt og ta bilder . Spiste lunch og leste i bokå eg hadde med meg:) Det eg savne med lunch måltidene er nypressa juice åå savne!!

Så seinare på kvelden var det bursdags middag med Tones venninde.. Ble en goe gjeng og me spiste adle ulike burgere. Skikkelig gooe hjemmelaga burger :)
Me drakk ikkje så møye siå me sko opp tidlig på hai dykking fredagen.. ble henta kl 0550.. og satt i en trang minibuss i 2 timer til der vi skulle ta båten ut å se haiene. Fekk frokost og sånn før me gikk i båten då.. også lunch ittepå...der me såg filmen som de hadde filma mens me va ude på sjøen.

Seinare på dagen når me kom hjem i 17 tiå så va me ganske trøtte men me dusja av osse saltvann åg sånt.. så stakk med ud å tog oss en bedre middag og var på marked som ennå var åbne.
Lørdag møtte eg Tone i observatory og me gikk på mat marked og der var det mye spennede goe mat=) vin, øl, kaffi, smoothies ja litt mindre enn gla maten i Stavanger.
Det blei en søte frokost ja med nederlanske små "bolle pannekaker" og kaffi, smoothie og mye aent godt. Så gikk tiå og me måtte komma oss te Waterfront der båten te Robben Island gikk.. me va akkurat på tiå te å rekka båden.. Fikk omvisning på fengsel øyå og historier fra tidligere fanger. Trange fengsler altså.. de måtte gå på do i bøtta heilt utroligt.

Så når timene på øyå va øve var klokkå ca 19.. og me spiste fiskemat før me tok taxi te longstreet der det var Karneval tog. Kjempe artig.

Søndag var det vinsmaking på ulike vingårder. begynte med champange
og gikk over til hvitvin og rødvin.
Mandag var det fjelltur som sto på programmet og turen gikk til Cristal pool, flotte tur men dåg veldig varmt.. når vi kom fram så var det nydelig ferskvann vi kunne bade i.. og spise lunch å sole osse.
Tirsdag så leide Tone og meg leiebil og skulle ut på tur =) eg kjørte faktisk på feil side av veien og feil side med rattet + girspaken haha... d gikk greit for 10 min så bytta eg med tone..phu va litt stress. Me va blant aent på Table Montain, Camps bay og flere fine plasser eg ikkje huske navne.. Te slutt hadde me goe middag og eg måtte hjem å pakka litt så før det bar avgårde te flyplassen og hjem til kalde Norge.
Borte bra men, hjemme best!
Utrolig flotte tur, Takk Tone :)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Resume fra København

Influenså

Akupunktur